Z tej jednej rzeczy Millenialsi mogą być naprawdę dumni!
Millenialsi dbają o swoje zdrowie. Tak wynika z najnowszych badań.
Wydajemy za dużo pieniędzy na awokado i halloumi, jesteśmy fanami pracy zdalnej, nie kupujemy mieszkań i w ogóle niewiele myślimy o stabilizacji finansowej (albo jakiekolwiek innej). Zamiast tego wolimy jeść w knajpach, jeździć Uberem i dużo podróżować. Nie umiemy usiedzieć za długo w jednym miejscu i ciężko nam się zaangażować w relacje z drugą osobą. Millenialsi są uznawani za najtrudniejszą grupę na rynku pracy, bo znają swoją wartość i są pewni siebie. Kolejną charakterystyczną cechą dla pokolenia Y to dbanie o swoje zdrowie. Z najnowszych badań wynika, że kobiety z pokolenia cyfrowego najczęściej robią badania profilaktyczne, które chronią przed wieloma poważnymi chorobami nowotworowymi.
Cytologia jest badaniem, które kobiety powinny wykonywać raz na 3 lata. Aby uświadomić kobiety o tym, jak ważna jest profilaktyka w dbaniu o zdrowie, ginekolog Marta Mączka stworzyła kampanię Salus feminis. Projekt udostępnia Polkom możliwość wykonania niezbędnych badań profilaktycznych. W bezpłatnej cytologii wzięło udział 100 kobiet, a dla ponad 60% z nich była to pierwsza cytologia w życiu. Z kolei prawie 80% kobiet, które zdecydowały się przebadać, wywodzą się z pokolenia Y. Okazuje się, że Millenialsi to pokolenie najbardziej świadome tego, że profilaktyka odgrywa ogromną rolę w długości życia. Wynika to przede wszystkim z tego, że kobiety urodzone między 1984 a 1997 rokiem życia są dobrze poinformowane, znają statystki i są w stanie w kilka sekund znaleźć informację o miejscu i czasie antynowotworowego badania profilaktycznego. „Jeśli taka tendencja zostanie utrzymana może to skutkować znacznym zmniejszeniem liczby przedwczesnych zgonów z powodu chorób onkologicznych, ponieważ wykrycie raka na wczesnym etapie lub wykrycie stadium przednowotworowego pozwala na szybkie i skuteczne wyleczenie choroby”, mówi organizatorka Salus feminis, dok. med. Marta Mączka.
Więcej:
glamour.pl